Coronavirus (COVID-19)

- til dig der har en rejseforsikring

Opdateret: 20. marts 2020


Bupa Global Travel følger situationen tæt sammen med Sygeforsikringen ”danmark" og overvåger udviklingen dagligt.

Følg med og find opdateret information om Coronavirus på følgende hjemmesider:

www.coronasmitte.dk

Udenrigsministeriets borgerservice

Sundhedsstyrelsen

Hvis du har spørgsmål til din rejseforsikring

Hvis du har spørgsmål til din rejseforsikring, og du ikke finder svar på disse sider, er du velkommen til at kontakte Bupa Global.

E-mail: travel@ihi-bupa.com

70 20 70 48

Hvis du allerede er ude at rejse og har brug for hjælp, kan du kontakte Bupa Global Travels 24-timers alarmservice på:

E-mail: emergency@ihi-bupa.com

+45 70 23 24 61

Er jeg dækket af min rejseforsikring?

Du kan finde forsikringsbetingelserne for de rejseforsikringer Sygeforsikringen ”danmark” udbyder i samarbejde med Bupa Global Travel på sygeforsikring.dk/tilvalg/rejse. Desuden kan du kontakte Bupa Global Travels kundeservice, hvis du har brug for svar på spørgsmål om dine dækninger eller har brug for at anmelde en skade.

Du bør være særlig opmærksom, hvis du snart skal rejse til et land eller en region, hvor Udenrigsministeriet fraråder rejser på grund af Coronavirus. Det gælder lige nu for rejser i hele verden.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at hvis du er rejst ind i et område eller land, hvor Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendige rejser eller fraråder alle rejser, så kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede.

Hvis du rejser ind i et område eller land, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse, dækker forsikringen ikke udgifter forbundet med evakuering.

Har du brug for hjælp til at komme hjem fra udlandet?

Har du brug for hjælp til at arrangere en ny hjemrejse, så kontakt dit rejseselskab eller dit flyselskab, og hvis de ikke kan hjælpe dig, så kontakt Bupa Global.

Har du valgt at supplere med en afbestillingsdækning

Hvis Udenrigsministeriets rejsevejledning fortsat fraråder ikke-nødvendige rejser (orange lande) eller alle rejser (røde lande) 72 timer før din planlagte afrejse, kan du på grund af den ekstraordinære situation søge om erstatning. Det er dog et krav, at rejsen er bestilt før, Udenrigsministeriet begyndte at fraråde indrejse, og at du har tegnet Afbestilling Europa, Afbestilling EuropaPlus eller Afbestilling Verden.

Bupa Global har meget travlt og hjælper derfor dem, der har akut behov for hjælp først. Hvis du har tegnet afbestilling og du vil afbestille en rejse, beder vi dig vente med at kontakte Bupa Global, til der er 72 timer til rejsestart. Henvend dig først til din rejsearrangør og derefter til Bupa Global, hvis rejsearrangøren ikke yder dig fuld refusion for den planlagte rejse

Hvis du bliver sat i karantæne

Hvis du bliver sat i karantæne af lokale myndigheder under din rejse, som følge af coronavirus, kan der være udgifter din rejseforsikring dækker. Kontakt Bupa Global for at høre mere.