Gå til hovedindhold

Få svar på dine spørgsmål

Her finder du en liste med de oftest stillede spørgsmål.

  • Præcis, hvad din tandforsikring dækker, afhænger af den konkrete aftale, der er indgået med ”danmark” Erhverv.

    Du modtager en oversigt over, hvordan din tandforsikring dækker, når din forsikring træder i kraft. Du er også velkommen til at ringe til os på telefon 33 46 26 56 for at høre, hvilke behandlinger du får tilskud til, og hvor meget du får i tilskud til den enkelte behandling.

    Du kan altid logge ind på din personlige side for at se, hvad du har fået af tilskud til tandlægeregningen.

  • Tandforsikringen gælder så længe, du er tilknyttet arbejdspladsen eller er erhvervsaktivt medlem af organisationen/pensionsselskabet.

    Et medlemskab af Sygeforsikringen "danmark" kan du derimod bevare hele livet, så længe du melder dig ind, mens du er rask, og inden du fylder 60 år.

  • Ja, du har mulighed for at få en større andel af egenbetalingen af tandlægeregningen retur i form af tilskud, men det afhænger af den konkrete aftale, hvilken gruppe i "danmark" du er medlem af, og hvilket tilskud til tandbehandling det handler om. Som medlem af Sygeforsikringen "danmark" er der tilskud til meget andet end tandlægeregningen, såsom briller, medicin, fysioterapi og psykolog.

  • Som medlem af Sygeforsikringen "danmark" har du også adgang til en helt række andre tilskudsområder, som medicin, briller, fysioterapeut, psykolog mv. Der er mere end 350 tilskud. Har du en forsikring gennem "danmark" Erhverv, kan den bortfalde ved et evt. jobskifte, hvis virksomheden opsiger forsikringen eller ved pensionering.

    Et medlemskab af Sygeforsikringen "danmark" er ”for livet”. Det bliver ikke påvirket af, om du skifter job eller går på pension. Et medlemskab af "danmark" er altså ikke forbeholdt den tid, du er erhvervsaktiv. Melder du dig ud af Sygeforsikringen ”danmark”, så er det ikke sikkert, du har helbred til at komme ind igen på et senere tidspunkt.

  • Præcis, hvad din tandforsikring dækker, afhænger af den konkrete aftale, der er indgået med ”danmark” Erhverv.

    Du modtager en oversigt over, hvordan din tandforsikring dækker, når din forsikring træder i kraft. Du er også velkommen til at ringe til os på telefon 33 46 26 56 for at høre, hvilke behandlinger du får tilskud til, og hvor meget du får i tilskud til den enkelte behandling.

    Du kan altid logge ind på din personlige side for at se, hvad du har fået af tilskud til tandlægeregningen.

  • Du vælger selv den praktiserende tandlæge. Eneste krav er, at tandlægen indberetter elektronisk til "danmark", hvilket de fleste tandlæger gør.

  • Du skal blot bede tandlægen indberette regningen til ”danmark”. Så snart du har betalt regningen, modtager vi regningsoplysninger og sørger for, at dine tilskud bliver udbetalt i løbet af få dage.

  • Ja, du kan frit vælge en praktiserende tandlæge i et EU/EØS/UK-land. Kravene for at få dækning i udlandet er:

    • Regning og vedlagte dokumenter skal være på dansk, svensk, norsk, engelsk eller tysk. Du kan evt. sende en autoriseret translatøroversættelse sammen med den originale regning.

    • Regningen skal indeholde navn, adresse og cpr-nummer på den person, der har modtaget behandlingen.

    • Regningen skal være kvitteret og være specificeret med en beskrivelse af alle ydelser, priser og behandlingsdatoer.

    • Vi skal have dokumentation for, at behandleren er autoriseret i det pågældende land.

Kontakt os

Har du spørgsmål, som du ikke har fundet svar på her, er du velkommen til at kontakte os.

Kontakt os
Erhverv kontakt