Gå til hovedindhold
kontakt

Solsikkelinjen

Har du brug for ekstra hensyn, hjælp, tid eller tålmodighed, når du skal tale med "danmark". Så ring på vores særlige Solsikkelinje.

Vi støtter Solsikkeprogrammet

Vi støtter det globale Solsikkeprogram, fordi vi ønsker at give alle vores medlemmer den bedste oplevelse, når de er i kontakt med os.

Ring til "danmark"s Solsikkelinje:

Som medlem af Solsikkeprogrammet lover vi at opretholde Solsikkens kerneværdier som tryghed, respekt og inklusion. Solsikken støtter mennesker med usynlige handicap. Det kan være et nedsat syns-, høre- eller talehandicap, ordblindhed, ADHD, PTSD, angst, demens, autisme, psykisk sygdom, hjerneskade, kroniske smerter og lignende.

Hvordan kan "danmark"s Solsikkelinje hjælpe dig?

Du kan bruge "danmark"s Solsikkelinje som et værktøj til at få ekstra hensyn, hjælp, tid eller tålmodighed. Ringer du til os på linjen, så ved vores medarbejdere, at de skal tage hensyn. Og du behøver ikke at fortælle os om dit usynlige handicap.

På Solsikkelinjen møder du medarbejdere, der alle har gennemgået et læringsforløb om Solsikken og er trænet i at være opmærksomme på usynlige handicap.

Hent en gratis Solsikkesnor

Du kan få udleveret en gratis Solsikkesnor på et af vores lokalkontorer. Snoren symboliserer, at du har et usynligt handicap.

Find lokalkontor

Om Solsikkeprogrammet

Solsikkeprogrammet og Solsikkesnoren blev lanceret i London Gatwick Lufthavn i 2016. Hensigten var at hjælpe passagerer med usynlige handicap til en bedre og mere tryg kundeoplevelse i lufthavnen. I dag er Solsikken et internationalt symbol på, at mennesker med usynlige handicaps har brug for ekstra hensyn, hjælp, tid eller tålmodighed. Du kan læse mere på Solsikkens hjemmeside.